7 dôvodov prečo nebyť vegánom

Už si sa zamýšľal nad tým byť vegetariánom či vegánom? Tak toto by si asi radšej nemal čítať. Nechceme ťa pobúriť či priam až odradiť. No dobre, tak, keď nedáš na našu radu, tak poďme na to.

Už zo začiatku by sme radi podotkli, že nestojíme ani na jednej strane. Či už si vegetarián, vegán, mäsožravec, frutarián, jednorožec alebo helikoptéra aj tak ťa máme radi a podporujeme ťa v tom v čo veríš.

Tento článok vzniká, len ako ukážka toho aké hrôzy môžu nastať, keď prejdeš na vegánsku stravu.

Poďme na to.

 

1. Zvieratá sa premnožia

Vedeli ste, že každý vegán ušetrí ročne takmer 200 zvierat? Tým pádom, ak by vegánov bolo priveľa, každý rok by pribudli tisícky nových zvierat. Mohlo by sa veľmi ľahko stať, že by prebrali nadvládu nad ľuďmi.

 

2. Budete trpieť podvýživou

Vedeli ste, že vegáni sú v priemere o takmer 10kg ľahší? Dokonca ďalším problémom, ktorý môže nastať po tom, ako vynecháte živočíšnu stravu je, že budete mať zvýšený pocit energie. Nechceme predsa kade tade pobehovať ako vychudnuté srnky.

 

3. Nedostatok depresie a návštev doktorov 

Podľa Akadémie výživy a dietetiky je u vegána menej pravdepodobné, že sa u neho vyvíja ochorenie srdca, rakovina, cukrovka a vysoký krvný tlak, ako je tomu v prípade jedákov mäsa. Veď predsa všetci radi sedíme hodiny v čakárni, aby sme sa mohli pozerať na tú príjemnú sestru, ktorá tak miluje svoju prácu.

 

4. "Čo mám jesť? Šalát?"

Keďže dopyt po vegánskych potravinách stúpa, spoločnosti prichádzajú s čím ďalej tým viac možností bez mäsa a mliečnych výrobkov, ktoré sú chutné a omnoho zdravšie ako ich náprotivky pochádzajúce zo zvierat a zároveň neubližujú žiadnej živej bytosti.

 

5. Spôsobuje nedostatok cukru v krvi

Vegania majú zvyčajne nižšiu hladinu cukru v krvi, vyššiu citlivosť na inzulín a až o 50 - 78% nižšie riziko vzniku cukrovky 2. typu. Štúdie dokonca uvádzajú, že vegánska strava znižuje hladinu cukru v krvi u diabetikov viac ako strava z American Diabetes Association (ADA), American Heart Association (AHA) a Národného vzdelávacieho programu pre cholesterol (NCEP).

 

6. Nadpriemerná funkcia obličiek

Štúdie uvádzajú, že diabetici, ktorí nahrádzajú bielkoviny rastlinnými, môžu znížiť riziko zlej funkcie obličiek

 

7. Nebudete vedieť o artritíde

Niekoľko štúdií uvádza, že vegánska strava má pozitívne účinky u ľudí s rôznymi typmi artritídy. Porovnávali skupinky ľudí s artritídou, kde jednu skupina prešla na vegánsku stravu a druhá zostala pri bežnej strave. Zistilo sa, že účastníci vegánskej skupiny zažili väčšie zlepšenie príznakov, ako sú bolesť, opuchy kĺbov a ranná stuhnutosť ako u tích, ktorí pokračovali vo svojej všemocnej strave.

 

Aj keď nestojíme ani na jednej strane či už vegánov alebo mäsožravcov, chceli sme vám ukázať pár "ne"výhod vegánskej stravy. Dúfam, že sme sa nikoho nedotkli, a ak ti to nebolo zjavné už počas čítania článku. Celý článok je ironický a v skutočnosti sme sa snažili uviesť 7 výhod toho byť vegánom.

Teraz je už na tebe, aby si to zvážil. Určite odporúčame, aby si aspoň skúsil živočíšnu stravu zredukovať. Naozaj sa ti nič nestane ak si dáš mäso len napríklad na obed. Určite aj sám pocítiš časom, že zrazu sa cítiš nejako ľahšie a energickejšie.

 


Sme veľmi radi, že si si prečítal celý članok. Vyber ako sa ti páčil.
👎 👍
❤️ Ďakujeme za hodnotenie ❤️

Mohlo by ťa zaujímať


Povedz nám tvoj názor

Témy


Zdielaj článok, ak sa ti páči


Podpor nás sledovaním


❤️ Ďakujeme

Vedeli ste, že?
V priemere eshopy využívajú o 30% menej energií ako bežné predajne