Mýty a fakty: Vegánstvo

Téma vegánstva ihneď rozprúdi vzduch, väčšinou práve u tých, ktorí k ním nepatria. Pripravili sme pre teba zopár klišé a argumentov práve o veganstve, pri ktorých každý vegan pretočí oči.

 

Do témy eko a udržateľnosti bezpochyby patrí aj vegánstvo. Práve aj preto patríme, medzi tých, ktorí ich podporujú.

My osobne sa snažíme mäsitú resp. živočíšnu stravu redukovať a určite to odporúčame každému z vás.

Poďme si spolu pozrieť bežne známe otrepané mýty.

1. Vegánska strava nie je zdravá

Práve naopak, môže byť oveľa zdravšia! Jesť vegánsky je rovnaké ako iné spôsoby stravovania: dávajte pozor na to, čo vkladáte do svojho tela, a vaše telo sa o vás postará. Vegani majú oveľa väčšiu pravdepodobnosť dosiahnutia odporúčaných 10 porcií ovocia a zeleniny denne, majú nižšiu mieru obezity a znížené riziko kolorektálneho karcinómu a rakoviny prostaty.

2. Vegáni musia jesť doplnky výživy

Vegánska strava obsahuje všetky potrebné zložky pre optimálne zdravie pri konzumácii rôznych strukovín, semienok, ovocia, zeleniny a obohatených potravín rovnako ako nevegánska strava. Výrobcovia pridávajú doplnky stravy do jedál, ktoré konzumujeme, aby sme dostali potrebné vitamíny, minerály a živiny.

3. Vegáni dávajú kázne nevegánom

Premýšľaj o tom. Žijeme v spoločnosti, ktorá sa točí okolo nevegánskeho jedla. Vyskakuje na nás všade, od telky až po Instagram. Je celkom bežné, že je niekto na diéte a odmietne kvôli tomu tortu a nikto sa nad tým nepozastaví. Avšak ak niekto spomenie, že si nemôže dať tortu, ktorá nie je vegánska, ihneď na to niekto reaguje negatívne, bez pochopenia. Takéto nie bežné stravovacie návyky môžu viesť k defenzívnemu správaniu, pri ktorom nevegáni obviňujú vegánov, že sa snažia strhnúť iných na svoju "vieru" (stravu). To skôr vedie vegánov k tomu, aby boli pri diskusiách plachí a nie kazateľmi.

4. Vegánstvo je porucha príjmu potravy

Médiá radi spájajú vegánstvo so stavmi duševného zdravia, ako je anorexia alebo ortorxia. Avšak je dôležité ich nespájať, keďže sú to kompletne rozdielne prípady. Vegánstvo je filozofia, ktorá sa snaží vylúčiť, všetky formy vykorisťovania a týrania zvierat či už kvôli jedlu, odevom a iným. Na rozdiel od napr. anorexie, ktorá je porucha príjmu potravy, teda patrí medzi duševné poruchy.

5. Potrebujeme piť mlieko, aby sme získali vápnik

Ale vôbec! Celý život ťa a tvoju rodinu tie reklamy na mlieko klamali. Ukázalo sa, že zelená listová zelenina, ako napríklad kel, má vynikajúcu vstrebateľnosť vápnika v porovnaní s mliekom. Nehovoriac o tom, že obohatené rastlinné mlieko obsahuje rovnaké množstvo vápnika ako bežné mlieko. Taktiež tofu je skutočne bohatý zdroj vapníka, obsahuje 210mg na 100g na rozdiel od mlieka, ktoré obsahuje 125 mg na 100g.

 

Dúfame, že sme ti aspoň pár mýtov vysvetlili a vyvrátili. Čoskoro sa môžeš tešiť na ďalšie na rôzne témy.


Sme veľmi radi, že si si prečítal celý članok. Vyber ako sa ti páčil.
👎 👍
❤️ Ďakujeme za hodnotenie ❤️

Mohlo by ťa zaujímať


Povedz nám tvoj názor

Témy


Zdielaj článok, ak sa ti páči


Podpor nás sledovaním


❤️ Ďakujeme

Vedeli ste, že?
Dospelý strom dokáže absorbovať viac ako 20kg oxidu uhličitého za rok