Môcť jesť mäso a žiť ekologicky? Buď reducetarián

Rád by si šetril prírodu? Nepáči sa ti krutosť na zvieratách? Nevieš byť 100% vegánom? Máme tu pre teba riešenie.

Čo je reducetarianizmus?

Reducetarianizmus je spôsob stravovania, kde cieľom je jesť menej mäsa - červeného mäsa, hydiny a morských plodov - ako aj menej mlieka a mliečnych výrobkov a menej vajec, bez ohľadu na množstvo alebo motiváciu.

Tento koncept je príťažlivý, pretože nie každý je ochotný dodržiavať diétu typu „všetko alebo nič“. Reducetarianizmus zahŕňa aj vegánov, vegetariánov a kohokoľvek iného, kto si v strave znižuje množstvo živočíšnych produktov.

Prečo je dobre obmedzovať živočišné produkty?

Všeobecne je zredukovanie príjmu živočíšnych produktov spájané s ekologickými a zdravotnými benefitmi.

Zmenšenie konzumácie množstva živočíšnych produktov znižuje riziko srdcových chorôb a určitých druhov rakoviny, znižuje uhlíkovú stopu a utrpenie hospodárskych zvierat a dokonca zmierňuje globálnu potravinovú a vodnú krízu.

Čo všetko je vhodné redukovať?

Celý koncept zahŕňa obmedzenie príjmu čo najviac z nižšie uvedených druhov potravy. Čím viac druhov obmedzíš, tým viac to bude mať pozitívny dopad na tvoje zdravie a aj na životné prostredie.

  • Kravské mäso (hovädzie a teľacie mäso)
  • Ošípané (bravčové mäso, šunka, slanina)
  • Hydina (kuracie, morčacie, kačacie, husacie)
  • Divina (jelenie, srnčie, diviačie, bažantie, prepeličie, muflónie)
  • Morské plody (krevety, mušle, chobotnice...)
  • Homáre a ostatné kôrovce
  • Ryby (kapor, losos, tuniak, treska, pstruh, úhor...)
  • Mliečne výrobky (mlieko, sýr, maslo, tvaroh, jogurt, smotana...)
  • Vnútornosti (pečienka, žalúdok, mozog, črevá)
  • Ostatné (vajcia, klobásy...)

Aké sú rozdiely medzi ostatnými druhmi stravovania?

V dnešnej dobe je už veľmi veľké množstvo rôzneho obmedzovania príjmu druhov potravy, až už pomaly strácame prehľad aké sú v nich rozdiely.

Reducetarián vs. Flexitarián

Zatiaľ čo flexitariáni jedia predovšetkým rastliny s občasným začlenením mäsa, vajec a mliečnych výrobkov, reducetariáni si vedome a postupne znižujú svoju spotrebu týchto živočíšnych produktov s ohľadom na svoju vlastnú stravu.

Reducetarián vs. Vegetarián

Vegáni a vegetariáni sú tiež reducetariáni, pretože znížili svoju spotrebu mäsa resp. živočíšnych produktov (tak efektívne, že ich vôbec nejedia). V podstate je cieľom reducetariánov sa čo najviac priblížiť resp. stať sa vegánom alebo vegetariánom. Avšak nie je to podmienkou.

V podstate reducetariánstvo nie je nič nové, ide len o to, že dostalo pomenovanie aby sa mohlo dostatočne zvýšiť povedomie o tomto spôsobe stravovania a aby sa ľudia, ktorí to praktizujú, mohli lepšie zaradiť, do skupiny do ktorej patria.

Vrelo ti odporúčame vyskúšať práve tento spôsob stravovania, ktorý je najviac flexibilný a najľahšie aplikovateľný pre bežných ľudí, ako aj my, ktorí sme od detstva zvyknutí, že živočišné produkty sa nachádzajú v každom jednom jedle.

Aký spôsob stravovania preferuješ ty?


Sme veľmi radi, že si si prečítal celý članok. Vyber ako sa ti páčil.
👎 👍
❤️ Ďakujeme za hodnotenie ❤️

Mohlo by ťa zaujímať


Povedz nám tvoj názor

Témy

Zdielaj článok, ak sa ti páči

Podpor nás sledovaním


❤️ Ďakujeme

Vedel si, že? Po 150 rokoch sa objavil medveď hnedý v národnom parku na severe Španielska